Среда, 15.05.2024, 07:01Вітаю Вас Гість | RSS
Вчитель початкових класів Хмарська Валерія Валеріївна
Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

23:28
Українська мова

 

Картинки по запросу УКРАЇНЕЦЬ ТА УКРАЇНОЧКА

 

ПРАКТИЧНІ  ЗАВДАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
        

СЛОВО

 

  С- 1. Спишіть, ставлячи одну з букв.

Д- Т ?

 

 Гру..ка , са.. ки , ліко..ь, моло..ьба, боро..ьба,  слі.., ву..ка, сусі..ка, льо..чик.

 

С- 2. Спишіть , ставлячи одну з букв.

Г- Х ?

  Во..ко, ні..ті, лу.., баті.., ле..ко, ні.., лопу.., ні..то, побі.., стра.., сні.., смі..  .

 

     С- 3. Запишіть слова. Поділяючи їх рисками для переносу.

   Вільно, близькість, військо, спільний, більший, сильний, учительський, рученька, їжачок, грім.

     С- 4. Запишіть слова , поділяючи їх для переносу.

   Голівонька, синенька, біленький, майорить, акація, міський, лілея, ірис, пальто, олівці.

    С- 5. Запишіть слова з подовженим приголосним. Виконайте звуковий аналіз 2-3 слів.

   У кінці лану залишали пучок незжатого колосся.

   До підніжжя клали окраєць хліба і дрібку солі.

   Синички стали лущити насіння.

   Орел покинув скелі захололі, щоб день новий зустріти в піднебессі.

      С-6. Запишіть слова , поділяючи їх для переносу.

   Узлісся, зростання, обличчя, волосся, іменник, шиття, ллється, старанність, Полісся, роздоріжжя.

 

 

 

 

 

 

 

 

     С-7.Запишіть прислів’я, вставляючи пропущені букви.

  1. Яке корі..я , таке й насі..я .

  2. Маленька праця краща за велике безді..я .

  3. Краще мовча..я , ніж невміле говорі..я .

  4. Без учителя, навма..я , важко здобувати зна..я .

     С-8 . Поставте пропущені букви. Виконайте звуковий аналіз 1-2 слів.

   Л..н, ..рж, Ал..на, пен..к, л..нарі, с..годні, ма..ріти, сер..зний, ра..н, с..мий.

 С- 9. Поставте пропущені букви . З одним зі слів складіть речення.

   Бад..рий, кра..к, ..д, вс..му, ден..к, ..рж, бо..вий, ц..го, т..тя, Ал..ша, л..довий, вечірн..ї .

    С-10. Прочитай речення, встав пропущені звуки замість крапок.

   1. …воник кличе нас до школи. 2. Вода тече з …брела. 3. …рело  ..юрчить. 4.Дівчинка дивиться у ..еркало.  5. Б…оли працюють з ранку до пізнього вечора.

    С-  11.Знайди помилки.

   Шви-ден-ько -----------------------------

 Мед-ів-ник---------------------------------

   Ши-ро-ки-й--------------------------------

  При-ле-тя-ть-----------------------------

   С- 12. Знайди помилки. Запиши правильно.

   Юрко та євген  люблять тварин. У хлопчика є пес памір та папуга Кеша. А недавно андрій  подарував братам  хом’яка  хомку.

  С-13. Знайди помилки . Запиши правильно.

   Катерина степанівна читала учням  про тараса  Шевченка. Великий український поет народився у селі моринці. Петро назаренко прочитав вірші Шевченка.

    С- 14. Знайди помилки. Запиши правильно.

   Моя бабуся живе в селі степанівна . Її звуть марією . У бабусі є корова лиска , коза зірка .

 

 

 

    С- 15. Знайди помилки.

   Сьомий, гайок, Йосип, пенйок , денок, йорж, маьор,  льодовий, польовий, колйори, майонез, слози.

     С- 16. Знайди помилки.

   Зилене жито, медоносна вирба, глибоке озиро, пташине крило, мальовниче сило , білі греби .

   С- 17. Знайди помилки.

                            Орел

    Литить до сила степовий орел. У нього величезні крила. Одним помахом крил орел на дисяток метрів піднявся. Пташки поховалися, бо хижак шукає їжу. Стало тимніти. Сердитий він политів до моря.

        С- 18. Знайди помилки.

   Падає сніг, такий лагідний, м’який, виликими сніжинками. Білі зірочки падают повільно і легко. Приємні вичірні сутінки. Це останній вечір старого року…

С- 19.  Знайди помилки. Добери слова для перевірки.

   Вичірній        ------------------------

   Лесточок      -------------------------

   Висняний      ------------------------

   Зе мовий       -------------------------

С-20 . Знайди помилки. Добери слова для перевірки.

   Виселий     ---------------------------

   Чесло          ---------------------------

    Ребина       ---------------------------

   Диривце     ---------------------------

 С- 21. Знайди помилки.

   Книжка, бапка , казка , стешка , лехко , доріжка , беріска , шубка , загадка ,  рипка .

    С- 22. Знайди помилки.

                                 Прислів’я

  1. Сказати лехко , а зробити вашко .
  2. Книшка вчить , як на світі жить.
  3. Землі кланяйся нисько , до хліба будеш близько.
  4. Червона ягітка , яле на смак гірка.

С- 23. Знайди помилки.

                       Народні прикмети

1.Швитко сніх розтанув – буде мокре літо.

2. Яскраві зірки взимку – на  морос .

3. Лунко потріскує літ – на міцний мороз.

С- 24. Знайди помилки.

Здоровя, п’ятеро , ім’я , вють , р’ясно , рюкзак , хом’яки , п’ятниця , мякий , бурян  , п’є , бур’я .

С- 25. Словникова робота «Грамотійко».

            Букви вставляй – слова читай!

В..разно ,  вер..сень , л..тера, олен.. , читан (нн) я , пр..дмет , д..ктант , (К/ к) иїв , завда (н, нн) я.

С- 26. Тлумачна словникова робота.

1.Вид письмової роботи учнів.          ---------------------------------

2.Перший місяць осені.                       ----------------------------

3.Людина , що навчає інших.             --------------------------

Звір , що любить мед, зимує у

       барлозі.                                                   --------------------------

  С- 27. Словникова робота «Додавалочка».

   1.Маленький довговухий     --------------------------

   2. Великий клишоногий        --------------------------

   3.Столиця України                ---------------------------

 

 С- 28. Словникова робота «Додавалочка».

                 Додай слівце – вгадай, що (хто) це?

    1.Ми читаємо на уроці          ------------------------

    2. Я добре виконав                 ------------------------

    3. В залі йдуть спортивні       ------------------------

    4. Одинадцятий місяць          ------------------------

С- 29. Словникова робота «Грамотійко».

               Букви вставляй – слова читай!

   Ч..рговий , т..атр , ч..твер , кил..м , л..стопад , пр..звище , за..ц.. , м..тро , кит..ця , б..бл..отека , ол..нь .

    С- 30. Словникова робота «Розсипанка»

     цьєаЗ -      ---------------------

    нтаЧиня   ---------------------

    летяД        ---------------------

     медтПре   ---------------------

С-31.  Словникова робота «Розсипанка».

     іляНед         ---------------------

     Терат           ---------------------

     нивзаКо      ---------------------

     виЧекири   ---------------------

 

 

 

    С- 32. Словникова робота «Чарівний ланцюжок».

    Вулицяясен             --------------------------------------

    Диваннеділядятел --------------------------------------

    Понеділоккилимознака --------------------------------

    Метрозаєцьдиктант  ------------------------------------

С – 33. З кожної групи слів вибери слова – родичі.

   1. Мило , мильниця , милитися , милуватися, мильце . мильний .

   2. Сова , совеня , совок , совиний.

   3. Син , синок , синій , синівський.

    С- 34.З кожної групи слів вибери слова – родичі.

   1. Бережливий , бережок , обережний , бережливість.

   2. Сирість , сирник , сирий , відсиріти .

   3. Дорогий , дорога , дорожній , подорожчати , подорожник.

 

 


РЕЧЕННЯ

Р-1

Прочитай.Спиши.Скільки речень у цьому вірші?Що називається реченням?

Ось липа кучерява

Розкинула намет.

На липі цій недавно

Бджілки збирали мед.

Зроби звуковий аналіз слова бджілки.

 

 

Р-2

Спиши і підкресли у кожному реченні головні слова.Пригадай і запиши кілька назв птахів.

У сонячнім просторі

Щебечуть ластівки.

Як човники на морі,

Вгорі пливуть хмарки.

 

 

 

Р-3

Прочитай.Спиши . Чим речення відділяються одне від одного? Підкресли слова-дії.

Тихо осінь ходить гаєм.

Ліс жовтневий аж горить.

Ясен листя осипає.

Дуб нахмурений стоїть.

 

 

 

 

Р-4

Визнач , скільки речень у тексті.Напиши.позначаючи початок і кінець речення.

Іринка виставила за вікно годівницю на ниточку вона прив язала шматочок сала уранці дівчинка побачила пташку вона дзьобала крихти хліба і весело попискувала.

 

 

Р-5

Прочитай.Спиши.Замість крапок встав потрібні слова.

Послала зима люті... . А ... не злякалися. ... в дуплі горішки гризе. ... вистрибує, гріється. Коні, корови, вівці в теплих ... зимують.(За К.Ушинським.)

(хлівах,заєць, звірі, морози,білка)

 

 

Р-6

З поданих слів склади речення і напиши твір на вказану тему.

                            Весна

Весна, прийшла, зеленіє, дерева, травичка, розпускаються, квіти, ранні, пташки, радісно, селяни , сіють, садки.

 

 

 

Р-7

 

Склади речення зі слів кожного рядка.Запиши.

1)нас, до, дзвоник, школи, кличе

2)випало, голуб’ятко, з, гнізда

3)солов’ї, навесні, співають, гарно,ой,я

4)садку,у,вашому,м’ята,росте,чи

 

Р-8

Склади речення з поданими головними словами.Запиши.

Листя,опадало; соловей, співав;другокласники допомагають.

 

 

Р- 9

Запиши повні відповіді на запитання.Запиши три назви диких тварин.Поділи ціслова на склади.

1.Який лісовий звірок сушить гриби на дереві?

2.Які пташенята не знають своєї матері?

3.Яка дика тварина любить малину?

 

 

Р-10

Спиши і постав потрібні знаки в кінці речень.Скажи, які це речення.

Будьте, діти, здорові та бадьорі

Що роблять учні у школі

Сашко читає казку

Річка тече за лісом

Старанно виконуй домашні завдання

 

 

Р-11

Спиши речення.Підкресли головні слова.

Золота осінь завітала до нас. Промені сонця падають на пожовклу траву.Лелеки збираються у далеку дорогу.

 

 

Р-12

Спиши слова і постав наголос

Ольга,яблунька,дідусь,ковзани, стільці,виразно,спальня

 

Р- 13

Випиши слова, що складаються з двох складів.

Люстра, майор,береза, марка, стежка, крок, ячмінь, кава, сарафан, стіл, кружок, зоря.

 

 

Р- 14

Запиши слова. Поділяючи їх рисками для переносу.

Спільний, забудько,вузький,сільський, рибонька, стоять,одягтись, купаються.

 

 

Р-15

Спиши,вставляючи замість питань слова.

Прийшла (яка?) осінь. Сонце світить (як?). Дерева стоять (які?). Йдуть (які?) дощі.

 

 

Р-16

Спиши і постав перед виділеними словами питання.

Ми приїхали на аеродром на світанку.Пасажири сіли в літак.Ось літак піднімається вгору.Він швидко набирає висоту.

 

 

Р-17

Визнач,скільки речень у тексті.Напиши,позначаючи початок і кінець речення.

Чисте й прозоре повітря далеко чути звуки на дні лісового струмка видно кожен камінчик по прозорому високому небу біжать хмарки ясної тихої днини літає над землею сідає на обличчя липуча павутина.

 

 

 

Р-18

Спиши і закінчи текст.

Тут дім.Коло дому дерева.Он сад. У саду дерева, квіти. Дід Данило садівник. Він садив дерева. А Даринка ...  ... .

 

 

 

Р-19

За змістом розповідного речення побудуй кілька питальних.

Діти бігали коло річки.

Біла хмара лине в небесах.

Пишно розквітли жоржини.

 

 

 

Р-20

Перебудуй спонукальні речення в розповідні.

Діти, бережіть книгу!

Прилітайте, журавлі, до рідної землі!

Шануйте кожну крихту хліба.

 

 

 

Р-21

Зі слів кожного рядка склади речення.

Пише, Євген, охайно

Діти, пташок, взимку, підгодовують

Озера, навколо, верби,розрослися

Падає пухнастий, на доріжки, сніг, саду

 

 

 

 

Р-22

Подумай,які розділові знаки потрібно поставити в кінці кожного речення.

                            Восени

Це було восени Хлопці пішли в ліс гуляти Який чудовий ліс А скільки пташок сидить на дереві Чого це вони докупи злетілись Птахи зібрались летіти у вирій

 

 

 

Р-23

Скажи,як називається маленький сад.Запиши.

Хто піклується про сад? Запиши.

А як називається стежка в саду? Запиши.

 

 

 

Р- 24

Прочитай.Вивчи напам’ять.Запиши з пам’яті.

                   Зиму мороз дуже любив,

                    Зимі мороз кожух пошив.

                    -Носи, зимо, оцей кожух

                     Із сивих хмар, із білих мух ...

 

 

 

 

Р-25

Запиши утворені прислів’я.

Менше вкусиш,                   то ще й ложкою.

Калина хвалилась,               швидше ковтнеш.

Як  мед,                                   що з медом солодка.

 

 

 

 

ТЕКСТ

 

Т-1

 

Розмісти і запиши речення так, щоб вийшов текст.

Зайшла у трамвай старенька бабуся. Бабуся подякувала Ігореві й сіла. Ігор схопився з місця. Їхав Ігор з мамою трамваєм.

 

 

Т- 2

Розмісти і запиши речення так, щоб вийшов текст.

Все тіло їжака вкрите голками. Тато подарував Юркові їжака. Котик хотів погратися з їжаком. Мурчик поколов собі лапки.

 

 

Т-3

Поділи текст на речення. Запиши.

Випав сніг білою скатертиною вкрилися поля височіють глибокі замети ліс надів важкі шапки і притих.

 

 

 

Т-4

Творче списування. Спиши текст, замість крапок допиши потрібні за змістом слова.

Вдень на небі світить ... , а вночі- ... . Влітку сонце сходить ... , а взимку- ... .(рано,сонце,місяць, пізно)

 

 

 

 

Т- 5

Cкладіть речення зі слів.Запишіть текст.

На, вибігла, бережок, козуля

Стала, питп, воду, вона

В,щось, кущах, запирхало

Підвела,козуля, і, рвучко,голову

Їжак,то,був

 

 

Т- 6

Переставте речення так, щоб утворився текст.Добери заголовок.

За нею йшло двоє ведмежат.

На берег лісової річки вийшла ведмедиця.         1.

Ведмедиця викупала їх у річці.

Ведмежата були задоволені.

 

 

Т- 7

Визнач,скільки речень у тексті.Напиши,позначаючи початок і кінець речення.

Андрійко затулив долонями вуха грім даленів лісом Андрійко виглянув у віконце дощик стукав по чисто вимитому листі у траві та між корінням ліщини білів град.

 

 

Т- 8

Запиши текст. Добери заголовок.

Борсук заготовляв собі гриби він спритно виймав опеньки і складав на купку деякі ніс до галявинки там була його сушарня.

 

 

 

Т- 9

Зі слів кожного рядка склади речення.Запиши текст.

Зими, готуються, до,тварини

Перелітні , збираються, зграї, у, великі, пташки

Вони, південь, летять,на

Комахи, під, дерев, кору, ховаються

 

 

 

Т- 10

Перестав речення так, щоб утворився вірш.

Ніжок їй не закував.

Вкрий нашу озимку,

Щоб мороз не дошкуляв,

Ой зимонько- зимко,                1.

 

 

 

Т- 11

Зі слів кожного рядка склади речення.Запиши текст.

Подвір’я,раннього,зимового, заглянь, ранку, на

По, стрибають, снігу, горобчики

Холоду, вони, від, розпушилися

Стрибають, підбирають, і, крихти

 

 

Т-12

Прочитай текст.Добери найбільш вдалий заголовок.

   Над лісом піднялося сонце.Сріблом виграє лід річки. Стоїть весь в інеї зимовий ліс і зустрічає ранкове сонце.

1.Ранкова зоря

2.Ранок в лісі

3.Ліс в інеї

4.Річка під льодом

 

Т- 13

Прочитай текст.Чи можна цьому тексту дати заголовок «Верби» ? Чому?

   Річка тече через село. У ній багато води.Завжди вона кудись біжить.Ні хвилинки не стоїть на місці. На її берегах ростуть плакучі верби.

 

 

Т- 14

З поданих слів склади речення.Перестав їх так, щоб вийшов текст.Добери заголовок.

Літо, настало.

Ромашки, волошки,у, полі, зацвіли,і

Шовкові, гойдає, трави, вітерець

Ромашка, дивиться, оком, жовтим

Виглядають, трави,з, небесні. Волошки.

 

 

 

Т- 15

Прочитай. Допиши до тексту кінцівку.

   У зеленому гаю живе дятел.Тільки сонечко встане над землею, привітає її своїм промінням, він починає працювати.

   Пильно оглядає всі дерева, жодного шкідника не залишить на хворій гілці. На весь гай стукає дятел своїм міцним дзьобом.

    Ось тому...

 

 

 

 

 

 

 

Т- 16

Перебудуй текст так, щоб він складався зі спонукальних речень.

   Люблять і оберігають ліси в нашій країні.Жодного дерева не вирубують без потреби.На місці вирубаних дерев насаджують нові ділянки.

 

 

 

Т- 17

За поданими запитаннями склади текст.

Яка тварина лисиця(свійська чи дика) ?

Де вона живе?

Якого кольору у неї шерсть?

Який у лисиці хвіст?

Які ти знаєш казки про лисичку?

 

 

Т- 18

Склади розповідь за поданим початком(2-3речення).

Весна.Сонечко яскраво світить на небі.Марійка поспішає додому.Вона біжить по сходах.Раптом почула жалібне нявчання...

 

 

Т-  19

Прочитай текст частинами.Запиши кожну частину так,

як запам’ятав

  1. Рома часто кривдив Рекса.Рекс гарчав,але не кусався.

   2.Якось цей Роман без дозволу сів у човен і подався в мандри.Човен перекинувся.Хлопець упав у воду.

   3. Рекс почув крик.Він кинувся у воду і витяг хлопчика  на берег.Тоді Рома обняв Рекса.

 

 

 

 

 

Категорія: Дидактичний матеріал | Переглядів: 1012 | Додав: leravalerievna123 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Февраль 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Архів записів
Друзі сайту